FAPI pro automatizaci prodeje

podnikatelka 6

Ráda hledám cesty, jak si zjednodušovat život. Hlavně se snažím zbavovat se zbytečných rutinních činností, které za mne může dělat někdo jiný. Třeba aplikace. Je to parádní pocit, když se můžu věnovat jiným, příjemnějším věcem místo otrockého klepání do klávesnice a přepisování dat z místa na místo.

O kouzlo jedné takové aplikace bych se s vámi dnes chtěla podělit. FAPI je velmi jednoduchý ucelený prodejní systém, který vaše zákazníky provede celým nákupním procesem přes odeslání objednávky až k zaplacení faktury. A to není vše. 

Představte si, že už nikdy nebudete muset odpovídat na objednávkové emaily, vystavovat ručně faktury, posílat je ručně emailem, kontrolovat platby zákazníků, složitě si počítat zisk, anebo ručně přepisovat data o zákaznících do dalších aplikací. Pokud vám například denně přijde 10 objednávek, za měsíc tyto činnosti už několik hodin práce udělají.

Komu se tedy FAPI může hodit?

Nemusíte vlastnit zrovna e-shop a prodávat zboží přes internet. Hodí se velmi dobře také trenérům, mentorům, konzultantům, školitelům, internetovým koučům. 

Snadno tak můžete prodávat třeba webináře, vstupenky na vaše akce, digitální produkty, konzultační hodiny, kurzy, tréninkové hodiny, dárkové poukazy, libovolně nastavovat slevové akce nebo cokoliv dalšího.

FAPI se vám nevyplatí v případě, že máte pár objednávek měsíčně nebo si užíváte vystavování faktur.

V jednoduchosti je krása. Proto se mi tak zalíbilo FAPI. Pomohlo mi chytře si nastavit celý prodejní systém pro DigiŠKOLU tak, aby pracoval za mne. 

Cože tedy FAPI všechno umí?

  1. Přijme objednávku na vaší webové stránce,
  2. vystaví fakturu a odešle ji e-mailem,
  3. zpracuje platbu díky propojení s vaší bankou,
  4. poděkuje zákazníkovi za nákup,
  5. odešle po platbě zákazníkovi on-line produkt, nebo dá pokyn k expedici zboží,
  6. a rovnou doporučí další související produkt – tzv. Upsell,
  7. napíše klientovi, nepřijdou-li peníze včas a pokud i tak peníze nedorazí, objednávku automaticky stornuje,
  8. z prodejů vám připraví cenné statistiky,
  9. a navíc si rozumí s celou řadou dalších souvisejících aplikací, jako je třeba nastavení platební brány, e-mail marketing, odesílání SMS nebo třeba Zásilkovna.

Vítejte uvnitř systému

První, co na mne vyskočí, když si otevřu FAPI, je nástěnka. Tu mám nejraději, protože mi ukazuje aktuální statistiky prodeje za vybrané období. Takže ihned vidím, jak si DigiŠKOLA vede. Mohu sledovat počty objednávek a jejich výši, porovnávat prodeje v čase, sledovat, které kurzy jsou oblíbené, kolik faktur je po splatnosti nebo třeba kolik vydělávám za den.

Fapi Nástěnka

Alfou omegou celého systému je Prodejní formulář

Ten zajišťuje celkové fungování systému. Je připraven velmi přehledně a jeho nastavení nezabere moc času. Stejně tak vložení Prodejního formuláře na web je hračka i pro neprogramátora. 

Ve formuláři si nastavíte profesionální vzhled, stejně tak vlastní podobu faktury v barvách, které nesou vaši značku i logo. Spolu s odesláním faktury si předvolíte také originální podobu děkovací stránky a vložíte měřící kódy pro statistiky nebo affiliate program. Nastavíte si produkty, ceny produktů, způsoby dopravy či jiné doplňkové služby. Můžete také navolit různě měny a způsoby zdanění pro zahraniční zákazníky.

Fapi Prodejní formulář

Zajímavé je také nastavení množství způsobů plateb

Funkce Propojení s platebními branami vašim klientům usnadní placení. Pokud se svou on-line službou teprve začínáte, není bezpodmínečně nutné si tuto funkci nastavovat hned, protože málokdo z nás dokáže správně na začátku odhadnout výši příjmu. Říkám to proto, že služba platebních bran je zpoplatněná a je třeba si dobře spočítat, kterému provozovateli dáte přednost. Já osobně používám Comgate. Je to česká spolehlivá společnost s dobrými sazbami a českou technickou podporou.

Pro začátek si tedy můžete nastavit platbu bankovním převodem nebo hotovost, ta je zdarma v rámci Prodejního formuláře. 

Pokud máte službu, která se opakuje v nějakém časovém horizontu, vyplatí se vám využívat funci Prodej předplatného, která vám zajistí stálý příjem a nemusíte každý měsíc myslet na to, že potřebujete opět vystavit faktury.

Prodej na splátky může přesvědčit váhající klienty, kteří například nemohou zaplatit vyšší cenu naráz. Stačí pár kliknutí a je to nastaveno. FAPI pak už pracuje za vás a hlídá termíny splátek, event. upozorňuje zákazníka na prodlevu s platbou. 

Dárkové vouchery a slevové kódy jsou dobrým marketingovým nástrojem pro získání nových zákazníků. Stačí nastavit hodnotu ve vybrané měně nebo % slevu, délku platnosti a unikátní kód, který pak předáte svým potencionálním zákazníkům. Ti jej zadají v rámci objednávky a FAPI už vše spočítá za vás. Zákazníkovi odešle fakturu ve správné výši.

Pokročilý upselling vám zvedne obrat až o 20 %. Upsell je účinná strategie zvýšení prodeje, kdy v okamžiku nákupu nabídnete svému zákazníkovi další produkt, který vhodně doplňuje hlavní nabídku. Nezapomeňte si jej proto také nastavit!

Které funkce tedy dělají z FAPI stroj na automatizaci?

Jedna z nich jsou šablony zpráv. V systému jsou nastaveny základní šablony pro předpokládané akce. Ty si můžete samozřejmě upravit do svého originálního grafického stylu. 

Tato funkce se spouští v těchto případech: Odchozí E-mail pro vystavení objednávky, dále e-mail pro zaplacení objednávky, a pak také opravný daňový doklad. Vše se děje automaticky, bez nutnosti vaší kontroly. 

Podobně si nastavíte pravidlo a šablonu pro odesílání upomínek, aby Vaše odeslaná faktura neupadla v zapomnění. Pokud zákazník přesto fakturu neuhradí, systém ji sám po uplynutí vámi nastavené lhůty stornuje.

Napojení FAPI na vaši banku je samozřejmost. Pomocí API klíče vygenerovaného ve vašem bankovnictví si bude systém sám hlídat zaplacené faktury. Už nikdy nebudete muset složitě dohledávat platby a uhánět opožděné platby.

Já osobně využívám navíc funkci Členské sekce, která mi umožňuje zpřístupnit kurzy pouze registrovaným / platícím uživatelům. 

Propojení s e-mailingovými aplikacemi vám umožní s klienty lépe komunikovat. Já jsem si FAPI napojila na SmartEmailing, jelikož je to opět aplikace z české dílny a s českou technickou podporou. A napojení na FAPI je za pár kliknutí.

Zkrátka a dobře. FAPI je můj oblíbený pomocník a zde jsou závěrem v kostce shrnuty mé hlavní důvody, proč jsem si jej vybrala.  

  1. Komplexní systém, díky kterému po zdárném nastavení stačí sledovat, jak mi naskakují nové objednávky. 
  2. Systém komunikuje se zákazníky sám bez nutnosti mé přítomnosti. Prostě pracuje za mě a já se mohu věnovat strategickým věcem.
  3. Snadné nastavení bez nutnosti znalosti programování.
  4. Profesionální vzhled díky množství předefinovaných šablon.
  5. Vše je v češtině a srozumitelné i pro digitální dinosaury.
  6. Česká technická podpora, která funguje a dokáže srozumitelně obratem poradit s nastavením nebo vás napojit na cokoliv.
  7. Programátoři systémy neustále vylepšují a doplňují novými funkcemi. A přitom cena zůstává stejná.
  8. Rozumná cena s přihlédnutím na ušetřený čas a peníze zbytečným zkoušením jiných systémů nebo programováním vlastního řešení, které nemusí být v konečném důsledku funkční. 

No a teď si uvařte kávu a dejte nohy na stůl a nechte za sebe pracovat FAPI plně automaticky, ve dne v noci, přesně podle vašich pokynů.

Vaše Digi Katka

  • Facebook skupina

    Připoj se do Facebook skupiny a staň se součástí živé komunity Digi holek. Přijď si pro radu nebo sdílej své digi zkušenosti.

  • Kategorie